नया नया रोचक तथा सेक्सी कथा पढ्न यहाँ क्लिक गर्नुहोस

अन्य भिडियो तथा मनोरन्जनात्मक कुराहरु हेर्न यहाँ क्लिक गर्नुहोस

दायाबायाँ हेरर सुत्तुकै क्लिक गर्नुहोस नत्र लाज हुन सक्छ.

Jun 29, 2013

दार्चुला बग्नुका चार कारण

शंकर धामी
दार्चुला – मनसुनको सुरुमै महाकालीमा आएको बाढीले दार्चुला सदरमुकाम खलङ्गाका वासिन्दालाई ठूलै पीडा दियो ।
बाढी अहिले घटिसकेको छ तर बाढी प्रभावितको पीडा उस्तै छ । सँगसँगै दार्चुलामा मात्रै नभई धेरै नेपालीहरुमा महाकालीमा बाढी किन र कसरी आयो भन्ने जिज्ञासा उठेको छ ।
महाकालीमा असार २ गते बेलुकीदेखि बाढी आएको हो । म दार्चुला प्रहरी प्रमुख डिएसपी कुवेर कडायतसँग जेठ २८ गते खलंगाबाट त्रिदेशीय सीमाक्षेत्रमा पर्ने व्यास गाविसको छाङरु र तिंकरसम्म गएको थिएँ ।
बाढी आउनुभन्दा दुई दिन अघि मात्रै हामी महाकालीको किनारैकिनार भएर व्यासबाट दार्चुला फिर्ता भएका थियौ । महाकाली नदी किनार क्षेत्रको अवलोकन र सदरमुकाम खलंगामा ७–८ वर्षको वसाई अनुभवका आधारमा बाढी आउनुको कारणबारे लेख्न लागेको हुँ ।
१‍. निरन्तरको वर्षा
यो वर्षा यति क्रूर भइदियो कि धौलिगंगाभन्दा माथिको भारतीय बस्ती सोबला र कल्चौतीमा चार दर्जनभन्दा बढी घरहरु बगे ।
पहिरो गयो, वर्षाले पहिरो निम्त्यायो, पहिरोले धौलीगंगाको सतह बढायो र बाढीको रुप लियो । त्यतिमात्रै होइन, सदरमुकाम खलंगामा पनि असार १ गते साँझदेखि लगातार असार ३ गते दिउसोसम्म पानी परेको थियो ।
२. भारतको धौलिगंगाको बाँध
भारतले ८ वर्षअघि निर्माण गरेको २ सय ८० मेगावाट क्षमताको धौलिगंगा जलविद्युत परियोजनाको बाँधस्थल दार्चुलासँगै जोडिएको भारतीय बजार धारचुलाबाट करिब २० किलोमिटरको दूरीमा पर्छ ।
बाँधमा अनपेक्षित रुपमा सोबला र कल्चौती क्षेत्रबाट आएको पहिरो र बाढीले असर पु¥यायो । जसका कारण धौलिगंगाको बाँधबाट छोटो समयमा बढी मात्रामा पानी छोड्न त्यहाँका कर्मचारी बाध्य भए । धेरैले बाँध फुट्ने अवस्थाका कारण पानी धेरै छोडिएको बुझेका छन् ।
जुन स्वाभाविक पनि हो, ५४ मिटर अग्लो बाँध, जहाँ ९ लाख क्युसेक पानी स्टोरेज भएको छ, यो एकैपटक फुटेको भए दार्चुला र महाकाली पारीको धारचुला सुरक्षित रहने थिएन । तर भारतीय पक्षसँग हामीले गर्नैपर्ने गुनासो वा उठाउनै पर्ने विषय के हो भने उसले सूचनामा हामीलाई ठगेको छ । भारतीय पक्षले असार ३ गते दिउँसो ‘धौलिगंगाको बाँधबाट बढी पानी छोडिदैछ, होसियारी अपनाउनुहोला’ भनेर नेपाली पक्षलाई खबर गरेको थियो । तर असार २ गते एकाएक महाकालीमा पानी बढेकोबाट स्थानीयस्तरमा सबैले प्रष्ट बुझेका छन्, धौलिगंगा बाँधको पानी असार २ गते बेलुकीनै छोडिएको थियो ।
भारतीय पक्षले असार ३ गते दिउँसो धौलिगंगाको बाँधबाट पानी छोड्ने जानकारी गराउदा झन त्रास फैलियो । असार २ गते रातीदेखि ३ गते विहानसम्म आइपुग्दा दर्जनौ घर बगाइसकेको थिउो ।
धौलिगंगाको पानी अझै छोडिदैछ रे, बाँध नै फुट्न लागेको हो कि भन्ने जस्ता सन्त्रासका खबर र आशंकाले स्थानीय झन भयभीत र त्रसित बने ।
२ गते राती नै धौलिगंगाको बाँधबाट पानी छोड्दा नदी बढेको हो भन्नेहरु पनि आफ्नो बुझाइ गलत भएको र ३ गते दिउँसो पो बाँधको पानी छोडिन लागेको, यसले अब सिंगो दार्चुलालाई नै बाँकी राख्दैन कि भन्ने त्रासमा परे ।
३. भारतीय क्षेत्रमा बनेको सडक
महाकाली किनारैकिनार भारतले कालापानीसम्मको सडक निर्माण थालेको छ । धारचुलादेखि ४० किलोमिटरसम्मको दूरीसम्म नदी किनारैकिनार यातायात सञ्चालनमा समेत छ ।
तर यस क्षेत्रमा सडक निर्माण र चौडा बनाउने काम एकसाथ भइरहेको छ । जहाँ ठूल्ठूला चट्टान फुटाउने काम पनि भइरहेको छ ।
विस्फोटक पदार्थ प्रयोग गरी ठूल्ठूला चट्टान फुटाउदा महाकाली नदी किनार ढुंगा र माटोले भरिएको थियो । लगातार पानी पर्दै गएपछि नदीको सतह बढेर ती ढुंगा र माटोको भाग एकसाथ बगाएर ल्यायो ।
यसले नदीको आयतन बढायो र वाढीले ठूलो आकार लियो । यसले नदी किनार छेउका भागहरु भत्काउन थाल्यो र विनाश निम्त्यायो ।
४.भारतले बनाएको पक्की तटबन्ध
दार्चुला बग्नुको अन्तिम र महत्वपूर्ण कारण हो– भारतीय पक्षले धारचुला क्षेत्रमा बनाएको पक्की तटबन्ध । सबैले देखे जानेकै कुरा हो, भारतले नेपाल भारत जोड्ने झोलुङ्गे पुल छेउतिर महाकाली किनारमा पक्की तटबन्ध निर्माण गरेको छ ।
झट्ट हेर्दा गाडी पार्किङ निर्माण गरेजस्तो, मनोरञ्जनस्थल (पार्क) निर्माण गरेजस्तो, अनि हिड्ने बाटो निर्माण गरेजस्तो । तर वास्तवमा त्यो तटबन्ध र स्पर निर्माण थियो । यसबारे नेपाली पक्ष जानकार नभएको होइन । तर हाम्रो के नै चल्छ र ?
अन्तर्राष्ट्रिय सीमा नदीमा तटबन्ध वा कुनै पनि संरचना निर्माण गर्दा दुबै पक्षको सहमति चाहिन्छ र एकसाथ दुबैतर्फ संरचना निर्माण गर्नुपर्छ भन्ने एकजना सुरक्षा अधिकारीले बताएका थिए केही वर्षअघि । तर यहाँ त्यो देखिएन । भारतले एकतर्फी तटबन्ध र स्पर निर्माण गर्दा हामी टुलुटुलु हेरेर बस्यौ ।
नेपाली पक्षले स्थानीयस्तरमा भारतीय पक्षसंग यसबारे छलफल गरेर रोक्नसक्ने अवस्था थिएन । जिल्लाका प्रशासन र सुरक्षा प्रमुखहरुले गतवर्ष भएको नेपालगञ्जको क्षेत्रीय सुरक्षा सम्मेलनमा यो कुरा उठाएका थिए ।
दार्चुलाका प्रमुख जिल्ला अधिकारी चिरञ्जीवि अधिकारीले जिल्लाका विभिन्न कार्यक्रममा भारततर्फ पक्की तटबन्ध बनेको, नेपालतर्फ भने नदी किनारको संरक्षण नभएको प्रसंग उठाउने गर्थे ।
नदी किनारमा ढुंगा, गिट्टी निकाल्न प्रतिबन्ध लगाउनुपर्छ, स्थानीय र राजनीतिक दलबाट यसमा सहयोग हुनुपर्ने भन्ने अधिकारीको भनाई थियो ।
तर प्रजिअ अधिकारीको आवाज न जिल्लास्तरमा सुनियो, न त क्षेत्रीय सुरक्षा सम्मेलन गर्ने गृहमन्त्री, गृहसचिव वा सुरक्षा निकायका प्रमुखले सुने । अथवा सुने पनि एक कानले सुने पनि अर्को कानले उडाए ।
दार्चुला बग्नुका यी चार वाह्य कारण बताइरहदा एक–दुई आन्तरिक कारण पनि खोतल्नैपर्ने हुन्छ । वास्तवमा महाकालीले यस्तो विनाशकारी रुप धारणा गर्ला भनेर कसैले पनि सोचेका थिएनन् । त्यही भएर प्रजिअले यसबारे प्रसंग निकाल्दा कतैबाट वास्ता भएन ।
सम्भावित खतराको सही आँकलन नगरिदा र त्यसबारे सतर्कता नअपनाईदा यस्तो दुघर्टना व्यहोर्नुपरेको हो । त्यसकारण सम्भावित खतराको सही आकलन गर्न नसक्नु हाम्रो ठूलो कमजोरी हो भने भारततर्फ पक्की तटबन्ध र स्पर बनाएको ठिक वारीपट्टी दैनिक सयौं कट्ठा गिट्टी र बालुवा संकलन गर्नु र गर्न दिनु अर्को भूल हो ।
खलंगाको घाटबजारदेखि नदी किनारैकिनार बनाइएको दार्चुला तिंकर सडकले सुरक्षा गर्छ भन्ने धेरैको बुझाइ थियो । महाकालीले यति ठूलो रुप लिने होइन, लिए पनि रिङ्नेतालको दलित एवं सुकुम्बासी वस्ती न हो खतरामा पर्ने भन्ने धेरैको बुझाइ थियो ।
त्यसमाथि यो वर्ष घाटबजारदेखि लास्कुखोलासम्म महाकाली किनारैकिनार तारजालीसहितको पर्खाल र सडक निर्माणले सम्भावित खतरालाई झन छोपेको थियो । तर प्रकृतिसंग कस्को के नै लाग्छ र ? अकल्पनीय र अनपेक्षित रुपमा महाकाली उर्लियो ।
हाम्रा बुझाई, प्रयास र सावधानी सबै गलत सावित भए र यत्तिको ठूलो क्षति व्यहोर्नुपर्यो ।










0 comments

Post a Comment